יום שלישי, 25 באוקטובר 2022

האם מותר לאיש ציבור לשקר ?

 ההקלטות של יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', שבהן תקף בחריפות את נתניהו מעוררות סערה במערכת הפוליטית

לפי הפרסומים, ח"כ סמוטריץ' אמר את הדברים הבאים על ח"כ נתניהו ועל התנהלותו : 

  •  "הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה. הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית משפט, אני יודע מה. בואו, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה"
  • "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי הייתי צריך להיכנס באם אמא שלו, הוא שקרן בן שקרן"
  • "הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי אביו. אני היחיד שעמדתי בפרץ והייתי מרוויח שני מנדטים."
  • "לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עסוק במה היה, לא חשוב".
עכשיו שהשאלה אם היה או לא היה מו"מ בין הליכוד לבין רע"מ כבר איננה שנויה עוד במחלוקת, אפשר להתמקד בבעיה האמיתית: שאלת הגדרתו של מי שעשוי להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל בתורת "שקרן בן שקרן". 

שקרים הולכים ונתפשים כמשהו נורמטיבי לגמרי במערכת הפוליטית הישראלית. ח"כ סמוטריץ' אומנם מקפיד להצהיר כי הוא איננו משקר כשמראיינים אותו, אבל האומנם תמיכתו המוצהרת ב'שקרן בן שקרן' לראשות ממשלת ישראל איננה מהווה אמירה ערכית חשובה? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה