השבתי לשאלה אי-שם באינטרנט בנושא צרכנות תחבורתית, וחשבתי שהתשובה יכולה להועיל גם לאחרים.
בתמצית, השאלה עסקה בנסיעה בתחבורה ציבורית שבמהלכה התגלעה בעיה סביב התשלום עם הרב-קו, הקנס סביבו, והדרישה לקנס מוגדל כעבור חצי-שנה שאפשר היה להתמודד איתה רק מאחר והקבלה נשמרה. השואלת הרגישה שנעשה כאן עוול ניכר ושיש כאן מדיניות מכוונת מצד חברת תחבורה מסויימת. והיא שאלה: "מה ניתן לעשות? כי זה ממש עניין עקרוני שאני בטוחה שהחברה הזאת עושה ללא מעט אנשים שלצערם לא שמרו חתיכת קבלה.... לא משנה אם נפלה טעות בחברה ונשלח לה בטעות או שזו איזו טעות אנוש בהקלדה מצד החברה...מה אפשר לעשות ומה כדאי לעשות? ואם בכלל שווה להתעסק בזה, כי תכלס זה מאוד מעצבן וזה לגמרי עניין עקרוני מאוד?!?"ותשובתי היתה: מה עושים כשמדובר בעניין שהוא עקרוני מאוד עבורך מהסוג שתיארת, ולא ברור היקפו ?
- מתחילים עם פניה בכתב לגורם עצמו. כדי לשמוע את עמדתו. בהקשר הזה - מפעיל התחבורה הציבורית.
- לאחר מכן, אם התשובה לא משביעה את רצונך, אפשר לנקוט באחת או יותר מהפעולות הבאות:
א) לפנות לתקשורת - יש מדורי צרכנות בעתונים, ברדיו ובטלוויזיה. סביר להניח שאם מדובר בעניין שחוזר כפי שמשערים, זו תהיה תלונה שהם קיבלו דומות לה ולכן הם ישמחו לעסוק בנושא.
ב) לפנות לרגולטור הרלוונטי. בהקשר של העניין שתואר - משרד התחבורה.
ג) לפנות למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור
ד) לפנות לכנסת, ליו"ר ועדת הכלכלה או מי מחבריה (זו הועדה האחראית על נושא התחבורה) או לועדה לפניות הציבור של הכנסת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה