יום רביעי, 20 באפריל 2011

על מחשבים ובתי-משפט. צרת רבים חצי נחמה ?

המערכת הממחשבת את בתי-המשפט הישראליים, נט המשפט, עוברת תהליך הטמעה לא קל. שופטיםעורכי-דין ואף מבקר המדינה  מלינים על היבטים שונים בתכנונה ויישומה. התלונות אינן מחוסרת-ביסוס, וקשה להעריך מתי היא תגיע לבשלות מלאה.

כל מי שהיה שותף להטמעת מערכת-מידע, יודע שמדובר במהלך סבוך שלו שותפים צדדים רבים ולהם צרכים שונים וציפיות שונות. המפגש בין התרבות ממוקדת-הטכנולוגיה של הספק לתרבות של הלקוח, שבהקשר הזה ידוע בשמרנותו הרבה, צפוי היה להיות מורכב וקשה. עם זאת, לעתים נדמה שהיה עדיף להתקדם לאט הרבה יותר, כדי לחסוך חלק מחבלי-הלידה המתמשכת.

לפחות אפשר  להתנחם בכך שגם בארצות-נכר תהליכי המיחשוב של מערכות המשפט מורכבים. מאמר של פיטר מרטין מאוניברסיטת קורנל סוקר את תהליכי המיחשוב של מערכות המשפט בארה"ב. שווה מבט.



2 תגובות:

  1. צריך להבין אותם, לוקח זמן להטמיע מערכות כל כך מקיפה.






    הוצאה לפועל

    השבמחק
  2. השאלה החשובה היא לא משך-הזמן הנדרש. בכובעי הלא-משפטי, כאיש הייטק, הייתי שותף בתהליכי-הטמעה של מערכות מורכבות מאוד, שנמשכו זמן ארוך מאוד. הדגש הוא על בשלות המערכת, ורמת ההדרכה הניתנת למשתמשים. האירועים החוזרים בהם המערכת איננה זמינה, והתלונות החוזרות של המשתמשים על אי-הנוחות של המערכת, מחייבים מסקנות לא-נעימות.

    השבמחק