יום שישי, 6 בינואר 2012

ביתי הוא מבצרי ?

כשמדברים על תפוצת נשק בקרב אוכלוסייה אזרחית, ועל ההיתר לירות במי שפורץ לביתך, ארה"ב בולטת בגישה המקדשת את זכותו של האזרח להגן על ביתו. דוגמא עדכנית לגישה הזו הוא סיפורה של שרה מקינלי, אלמנה צעירה מבלנצ'רד, אוקלהומה. בעלה נפטר ממחלת הסרטן במהלך חג המולד, וצמד גברים ניסו לפרוץ לביתה בערב השנה האזרחית החדשה.

מקינלי, אם לתינוק בן 3 חודשים, שמרה על קור רוח. כששמעה דפיקות חזקות על דלתות וחלונות הקרוואן מבחוץ היא הציבה כורסה מול הדלת, הניחה את בנה בחדר השינה עם בקבוק, נטלה נשק והתקשרה ל-911 (שירות החירום האמריקאי המקביל ל-100 הישראלי), כשהיא שואלת את המוקדנית האם מותר לה לירות במי שמנסה לפרוץ לביתה, אם יצליח להיכנס.

המוקדנית השיבה שהיא איננה יכולה לתת לה היתר לעשות זאת, אבל שהיא צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להגן על עצמה ועל תינוקה. דקות ספורות לאחר מכן, כשהמוקד עדיין על הקו יחד איתה, פרץ גבר בשם ג'סטין מרטין בכתפו את דלת הבית ונכנס. מקינלי ירתה בו והוא נפל מת בין הדלת לכורסה, שם נמצאה גופתו על ידי המשטרה. התברר שידיו היו עטויות כפפות ובאחת מהן הוא נשא סכין ציד באורך 30 ס"מ. שותפו, דסטין סטיוארט נתפש על ידי המשטרה כשהוא מנסה להימלט מהאיזור.

התברר שהפורץ המנוח ניסה להתקרב למקינלי כמה ימים קודם לכן והציג עצמו כמי שעובד עבור הבעלים של הבית. סטיוארט, הפורץ ששרד, טען בפני המשטרה שהוא וחברו קיוו למצוא בבית משככי-כאבים שבעלה המנוח של מקינלי הותיר אחריו, מאחר והשניים עשו שימוש נרחב במשככי-כאבים ואף נטלו כאלה חצי שעה לפני יציאתם לפריצה. מקינלי סבורה שמטרת הפריצה היתה היא עצמה.

המשטרה והתביעה באוקלהומה הבהירו שאין בכוונתם לתבוע את מקינלי, והם רואים זאת כהגנה עצמית. לעומת זאת, על פי חוקי אוקלהומה שותף בפריצה שהביאה למותו של אחד המעורבים יכול להיות מואשם ברצח, והרשויות הודיעו שבכוונתם להאשים את השותף השורד ברצח. עם זאת, בינתיים, השותף כבר שוחרר בערבות.

קרדיט נאות: נתקלתי לראשונה בסיפור בכתבה באתר ואלה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה