יום רביעי, 4 ביולי 2012

אני מצר על כך שבעת מתן הראיון לעיתון הארץ



פרליט המדינה, משה לדור, בוודאי מצטער על הראיון שנתן לעיתון "הארץ" בפברואר 2010. שבוע לאחר אותו הראיון תבע אותו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, על דברים שאמר לגביו, שאליבא דאולמרט היו לשון-הרע. הפרקליטות אומנם גרסה בתחילה שמדובר בתביעת-סרק, אולם התביעה לא נדחתה על הסף, נסיונות גישור לא צלחו ונסיונות להקנות חסינות לפרקליט המדינה כנגד התביעה, נדחו על ידי בית משפט השלום ובית המשפט המחוזי. וכך, כנראה בלית ברירה, מצא עצמו פרקליט המדינה שלנו מתנצל (YNET אף סיפקו העתק של המכתב):

"אני מצר על כך שבעת מתן הראיון לעיתון 'הארץ' לא הייתי ער לדיווח שמסר מר אולמרט למבקר המדינה ביולי 2010 בו נאמר שביולי אותה שנה החזיר את הכספים שקיבל מד"ר אלמליח בשנת 1993, שהעתק מן הדיווח הוגש לבית המשפט ביולי 2010 כראייה במסגרת משפטו של מר אולמרט.... באשר לראיון ככלל, כוונת הדברים היתה ליתן דיווח על העשייה והעמדות של הפרקליטות כפי שאלה מוצגות בבתי המשפט, בתשובה לשאלות, בין השאר ביחס לתיקים שעוסקים באישי ציבור. בדבריי בראיון, בנוגע למר אולמרט, לא הייתה כוונה לפגוע בכל דרך שהיא ובכל מקום אני מביע צער על כי מר אולמרט חש נפגע מהדברים".

כשחושבים על זה, אולמרט עשה בתביעה הזו שירות חשוב למען השירות הציבורי הישראלי. אין שום צורך בדיווח לעיתונות של פרקליט המדינה על העשייה והעמדות של הפרקליטות. הן הרי מוצגות בבתי-המשפט ואמורות לדבר בעד עצמן, ובדומה לשופטים, כדאי היה שגם פרקליט המדינה ייתן לפעולותיו המשפטיות לדבר בעד עצמן. אולי השתלשלות-העניינים הזו תרסן להבא את פעולותיהם התקשורתיות של פרקליטי-המדינה, והתהליך של הפיכת ההליך השיפוטי הישראלי לתכנית ריאליטי ייעצר.

מהצד השני, תלונותיו של אולמרט לגבי האובססיביות של לדור בנוגע אליו צריכות להילקח עם גרגר של מלח. הרי לדור הוא אותו אדם שסגר את התיק בנוגע לחשדות על פעולה לא תקינה של ראש הממשלה לשעבר בנושא הפרטת בנק לאומי.

כך או כך, נצחונו המשפטי של אולמרט בעניין הזה הגיע כמה ימים לפני ש-3 עניינים שונים בהם הואשם מגיעים אל קו הסיום. התקשורת דיווחה כי "בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע בצהריים (ראשון) כי ביום שלישי הבא ימסרו שופטיו את החלטתם בפרשת ראשונטורס, בפרשת מעטפות הכסף ובפרשת מרכז ההשקעות". ניצחונות משפטיים שלו באותם תיקים, יהוו ראייה של ממש בדבר אובססיביות של המערכת לגביו. בעוד כמה ימים נדע.

2 תגובות:

  1. ועתה כאשר אולמרט זוכה בשתי הפרשיות העיקריות בהן הואשם: ראשונטורס וטלנסקי, אך הורשע בפרשת מרכז ההשקעות, האם הייתה אובססביות בפרקליטות לגביו או לא?

    ואיך מקרינה על אולמרט הרשעתה של שולה זקן בפרשת ראשנטורס?

    השבמחק
  2. אפי, השאלה שלך היא מצויינת, אבל איני רוצה להשיב לה לפני שאקרא במלואו את פסק-הדין (הארוך) באותן פרשיות... לכשאקרא, כנראה אכתוב פוסט נפרד בעניין, אבל אזכיר את פרסומו גם כאן (-:

    אבל כבר בשלב הזה אני כן יכול להעיר, שלו אני הייתי בפרקליטות, הייתי מסרב להתייחס לאיזושהיא שאלה של העיתונות לפני קריאת פסק-הדין במלואו. לטעמי, וכפי שכתבתי כאן, ההתעקשות הזו להתמודד גם במגרש התקשורת ולא רק במגרש ההליכים המשפטיים, היא שגיאה יסודית, ויש בה בהחלט גם מן חוסר-ההגינות שבהליך. בכל זאת, הפרקליטות היא זרוע של המדינה. הנאשמים, קטנים כגדולים, הם בני-אדם פרטיים, ברוב המקרים. גם להתמודד במגרש התקשורת, וגם לעשות זאת בלי לדבר על פסק-הדין לכשעצמו תוך הפניות וציטוטים מדוייקים ? זה לא רציני.

    השבמחק